Dag 14 en 15 enzo

28 februari 2018 - Mindelo, Kaapverdië

Vandaag gingen wij een stuk omhoog wandelen om naar het uitzicht op de haven te kijken. We waren er sneller dan we dachten of zouden onze beentjes getraind zijn?

Bovenop deze berg was een weerstation die het weer voorspelde voor Sao Vincente en inderdaad een schitterend uitzicht op de hele haven van Mindelo.
Er stonden warempel ook bankjes om te zitten en daar maakte we dan ook dankbaar gebruik van.
Eenmaal beneden gekomen, nog heerlijk wat geslenterd door de straatjes van Mindelo. We  begonnen de weg aardig te kennen. Zelf bij de ijssalon hoefden we niks meer te zeggen en werd de capacinno en de café com gelado al gebracht. In de middag heerlijk gelezen op het balkon.

Vrijdag zijn we heerlijk naar het strand geweest. Er stond een flinke wind, maar ondanks dat was het goed warm. Het was rond de 28 graden en we moesten ons flink insmeren om niet te verbranden. Op het strand loopt een mevrouw met heerlijke kleine pasteitjes rond die je voor 20 escoudos ofwel rond de 18 cent kan kopen .
De bedjes waar je opligt huur je  voor 4 uur, wij vroegen ons af of ze de tijd bijhield wat niet zo was. De bedoeling is dat je dan bijhuurt of er af gaat.
Al met al onze laatste dagen doen we heeeeeeeeeeel rustig aan hoewel je loopt hier gauw tussen de  10 en 20 km per dag weg.