Korte wandeling

24 februari 2018 - Ponta do Sol, Kaapverdië

Dag 8
Vandaag rustig opgestaan en de wandelschoenen en nog wat andere dingen uit de ingepakte koffer gepakt.
Vandaag hadden we besloten om een korte wandeling naar Fontainhas te maken. De wandeling begint van uit het dorp en is eigenlijk onderdeel van de kustroute. Wij wilde het mooie dorp nu met zon fotograferen en voor vandaag was een wandeling van ongeveer 1 uur heen en 1 uur terug meer dan genoeg.

We kregen van Wim de hoteleigenaar de tip om in het dorp wat te drinken bij cafe Tchu,  het plaatselijke café.
We liepen in een rustig tempo steil omhoog en ook weer steil naar beneden, onderweg kwamen we diverse mensen tegen met wederom van alles op hun hoofd. Ik doe het ze niet na. In het dorp aangekomen vonden we al gauw het piepkleine cafe om koffie of wat anders te drinken. Buiten stonden twee tafels en binnen een paar zitboomstammen.  Iets te eten was op een omelet na niet mogelijk. We besloten om het bij een bak koffie en sapje te laten.

Na een paar mooie foto's te hebben gemaakt liepen we langzaam weer terug naar Ponta do sol.

Teruggekomen nog even heerlijk bij het zwembad gelegen en nog genoten van de mint thee  en in de avond heerlijk gegeten bij het lekkere restaurant Zikriola.
Besloten om de koffer de volgende ochtend in pakken, zoals de slogan van het eiland No Stress.

Tot zover