Dag 9 Ponta do Sol - Porto Novo - Mindelo

25 februari 2018 - Ponta do Sol, Kaapverdië

25-02-2018

laatste dag op Santo Antao, vandaag staat de westelijke eiland tour op het programma. Na een zeer hartelijk afscheid bij het hotel zijn we met George via de kustweg richting Porto Novo vertrokken. Ribeire Grande, Paul en nog wat mooie plaatsjes langs de noord/oostkust zijn we via twee tunnels van het groene gedeelte afgereden om verder te gaan in een heel droog/dor gedeelte tot voorbij Porto Novo, toen begon het toch weer groen te worden om weer sterk te veranderen in een landschap met af en toe begroeiing en een diepe canyon zonder water, want zoveel heeft het ook weer niet geregend.

Na plotseling een zijweg ingereden te zijn en al hobbelend
bij het einde van dit, wel heel oncomfortabel maar wel zeer groen karrenspoor gekomen te zijn bleek daar een redelijk modern restaurant te staan. we hadden de Keys tussen "cold and pork" geen moeilijke keuze maar deze vraag was 2 uur eerder gesteld en hebben toen een antwoord moeten geven ☺. nu bleek er een hoop lekkere dingen op tafel te komen, warm varkens vlees, koud varkensvlees en wat groente uit de plaatselijke omgeving waaronder zoete aardappel, imiam, bieten wortelen en ander lekker spul.
en als voorafje "punch". van suikerriet kan je veel maken, waaronder siroop en Brock, wanneer je dit samenvoegde heb punch, sterk, heel sterk.

na de lunch het ravijn een stuk gevolgd om daarna na porto Novo gebracht te worden waar de ferry naar Mindelo vertrok. wij op tijd, de boot op tijd, en bijna weg, trossen weer vast, loopplank weer uit en daarna niets! na 20 minuten werd er uitgelegd dat we nog moesten wachten op een ambulance die daar met spoed naar toe moest ivm een gebeurd ongeluk.

Uiteindelijk een goed uur later naar Mindelo vertrokken.

de taxi stond al klaar om ons naar het hotel te brengen maar dat hotel is weer een geheel ander verhaal. Laten we het erop houden dat het niet geheel daar lag waar we verwachte, en niet geheel aan onze eisen voldeed. Toch maar even met het reisburo contact opnemen en de plaatselijke agent inlichten. Komt Goed, en een alternatief wordt geregeld, maar pas morgenochtend voor het begin van onze eiland tour over Sao Vicente, geen probleem, dat nachtje houden we ook wel vol, zo slecht is het nu ook weer niet. Dus voor nu, wordt morgen vervolgd!

1. Pierre Wichers:
    28 februari 2018
    Hoi hoi, een tip je moet mensen uitnodigen om je reislogger te volgen krijgen ze steeds een melding als er een nieuw verhaal staat.
    Naam plus mailadres

Veel plezier
  2. Linda:
    28 februari 2018
    Bedankt voor emde tip. Ik moet dat inderdaad gaan doen maar dit was de eerste keer en we waren al op vakantie.
    Als je je emailadres appt voeg ik deze toe aan de lijst van nu 2 man/vrouw.