Dag 7 rustdag

23 februari 2018 - Ponta do Sol, Kaapverdië

Vanmorgen bij het opstaan besloten we om een rustige dag er van te maken. Gezien Andries zijn hoofd en mijn kuiten vandaag niet wilde lopen vandaag.
Nu stond er behoorlijk veel wind, maar de zon scheen en het Internet leek het te doen dus zouden we de reisverhalen kunnen plaatsen en vergezeld van een boek heerlijk van de zon gaan genieten. Ik stelde voor om alvast een koffer  te pakken en vanavond na het eten de andere koffer. Om het zo een beetje te verdelen. Onze laatste dag op het eiland hier, wat we beiden erg jammer vonden. We hadden het reuze naar ons zin.

Ik smeerde me goed In met factor 50 en ging heerlijk in de zon liggen. Ik was er klaar voor om vandaag mijn witte benen wat kleur te geven. Ik lag nog geen 2 minuten of voelde wat spetter,  dacht nog dat Andries mij nat maakte en wilde er wat van zeggen,  maar toen ik mijn ogen open deed zag ik dat het begon te regenen. Ik vlug de spullen gepakt en onder het afdakje en opnieuw weer alles geïnstalleerd.  Het was een flinke bui van nog geen drie minuten en voor ik klaar was en alles weer neerlegden scheen de zon weer. Effijn en Andries maar lachen. Ik liet me niet kennen dus ik weer terug naar dat heerlijke zonplekje om toch te genieten van de zon.
Na een kwartier in de zon gelegen te hebben was ik het alweer zat en ging heerlijk in de schaduw zitten om mijn boek uit te lezen.
De bikkel dook in het water en ik genoot van mijn boek.

Om 12.00 werd het tijd voor de lunch en gingen we naar het dorp voor een groot bord met frites en jawel heerlijke calve mayonaise of calve ketchup. Een lekker kopje capacinno en en biertje erbij voor maar 480 escoudos,  ongeveer 4,50 omgerekend. De zee zag er wild uit en ik zei nog tegen Andries hoop dat het morgen minder is als we met de boot over moeten. We liepen op ons gemak terug naar het hotel en onderweg liep ik weer langs de borden met de massage prijzen erop. We liepen al een paar dagen te twijfelen omdat in het hotel het ook werd aangeboden,  maar hier konden we gelijk terecht voor 30 minuten ad 15.00 pp. We besloten dat te doen. Nu ik kan je vertellen dat een massage heerlijk is, behalve op je kuiten als je daar spierpijn heb dan is het even tanden op elkaar en hopen dat de kuiten snel voorbij zijn. Wat niet zo was want zij voelde ook dat deze extra zorg nodig hadden gelukkig had ik niet gekozen voor een uur.

Na de massage liepen we rustig terug Naar het hotel om daar nog even van de zon te genieten. We vroegen hoe laat George ons zou komen halen, bleek dat we pas zondag weg gaan. Ik werd helemaal blij,  nog een dag langer op het eiland.. hadden we het niet gevraagd dan hadden we de volgende ochtend met de twee koffers beneden gestaan.  Twee trappen voor Andries af en die hadden dan ook weer omhooggevallen gemoeten.  Wat een stunt, maar ik begreep er niks van dus wij boven kijken, ja de boot tickets stonden op de 25ste en op de ticket voor het volgende hotel stonden ook op de 25ste. Ondanks de ingepakte koffer waren we blij dat we op dit eiland nog een dag heerlijk konden wandelen.

Voor vanavond hadden we een restaurantje laten reserveren om Langouste te eten (het belangrijkste verschil tussen Langouste en Kreeft is dat de eerste geen scharen heeft en de tweede wel.)  Afijn, wij op weg naar het restaurant, terug naar de haven, rechts om het hotel heen en een stukje langs de luchthaven, dan de pas inhouden en bij restaurant Solpotense naar binnen. Staan we daar voor de deur van een café vol met creolen die voetbal aan het kijken waren, maar achter het café was een ruimte met wel 3 tafels. De eigenaar sprak alles behalve behalve een taal wat niet op Creools leek dus de conversatie werd beperkt tot ja/nee/duim omhoog/ en je portemonnee laten zien om te betalen!

Omdat we hadden laten reserveren om Langouste te eten hoefden we dit niet te bestellen (maar wel benieuwd wat we hadden gekregen als we niet geserveerd hadden, nergens een kaart te zien), de cafebaas riep naar moeders dat we er waren (denk ik) en na een korte tijd kwamen daar twee roze exemplaren doormidden gesneden onze tafel bevolken. En lekker!!!