Dag 4 regenachtige dag

20 februari 2018 - Ponta do Sol, Kaapverdië

Vandaag wilde we eigenlijk wandelen,  maar omdat er vandaag voor de hele dag regen was voorspeld en we niet op de gladde kiezels op of wilde afdalen besloten we naar het dorpje Ribeira Grande te gaan met de collectief. Een taxi waar je aan de weg gaat staan en je hand op steekt. Je kan dan voor 50 escoudos naar de volgende plaats.
We vroegen Wim de hoteleigenaar om een lekker restaurantje in Rebeira Grande.
Hij legde ons uit waar het restaurant genaamd Cantinho  D'Amizade zat. Aan de buitenkant staat alleen de naam, een deur in een witte muur met de naam erboven, trapje af en je kan heerlijk eten, wat achteraf ook klopte.

Dus wij naar Ribeira Grande om daar de twee mooie muurschilderingen te fotograferen en om gezellig te winkelen.  Nu moet je je daar niet zoveel van voorstellen. Hooguit 10 winkels en sommige zijn net zo groot als onze badkamer. Maar goed de straten zijn leuk om door heen te lopen en onderweg kom je van alles tegen.

We besloten om te gaan eten in de kantine.  We hadden het vrij vlug gevonden. De daghap was vis wat wij uiteraard ook namen.  Eenmaal van de trap afgelopen kom je op een soort binnenplaats met allerlei kamers eromheen. In al die kamers gebeurt ook wat. De een staat te koken, de ander staat  snoepjes en andere kleine dingen te verkopen aan oa de schooljeugd . Weer een ander kamer was een opslagplaats, een soort wasserij en in de volgende ruimte werd ook weer gekookt, en dat alles rond die kleine binnenplaats. De meeste restaurants hier hebben 5 tot 10 tafels max. Zo ook dit restaurant. Omdat het regende was er een zeil gespannen om te voorkomen dat de gasten nat werden.

Na de heerlijke vismaaltijd zijn we weer richting
Ponta do Sol gegaan om daar nog wat rond te lopen. Al met al een heerlijk relexte dag.