21-02-2018 van Ponta do Sol naar Cruzinha en weer terug

21 februari 2018 - Ponta do Sol, Kaapverdië

Vandaag hadden we de kustroute in de planning om te gaan wandelen, een wandelingetje van ongeveer 5/6 uur.

Na uitleg van de hotelier, bij het kapelletje rechts af en dan gewoon de weg volgen tot Fontainhas, aan de wandeling begonnen. op het eerste gedeelte kwamen we nog verschillende collectiefs, dat zijn gedeelde busjes/ taxies die je voor 50 Escudo's meenemen naar de volgende stopplek (of daar waar je eruit wil), ja, gewoon je hand opsteken en ze stoppen met slippen de banden. Na een varkens hotel te zijn tegengekomen en genoten te hebben van de prachtige vergezichten en flinke stijgingen en idemdito dalingen, wat later pas een opwarmertje bleek te zijn, in het oude piraten dorp Fontainhas aangekomen. dorp door en aan het einde van de weg een trappetje op en toen begon het echte werk, flink omhoog en nog flinker omlaag om uit te komen in Corvo, een dorpje van ongeveer vijf huizen en twee canthinas waarvan er een gesloten was. Bij Marilu wat gedronken en hup, weer verder met de tocht. Wel prachtige vergezichten, een grillige kustlijn met een onmetelijke oceaan ernaast en een pad die niet zo goed wist of ze nou omhoog of omlaag moest, en waarvan het pad zelf uit zand, grind, steen en/of rotsen bestond. Next village: Omringnihas, paar restaurants en wat huisjes tegen de klippen opgebouwd. Na Raiz de Pedra ging het gebied over in een duinlandschap, erg anders maar niet minder mooi. na een hele stevige tippel van 14,70 km eindelijk aangekomen in Cruzinha da García waar onze taxi stond de wachten om ons in ongeveer een uur weer terug naar het hotel te brengen.
'S avonds hadden we nergens gereserveerd en zijn we in een restaurant aangeschoven en daar zag ik een prachtige rode vis op iemands bord liggen, zag er zalig uit dus die maar besteld :-) bleek roodbaars te zijn, met kop en al, heerlijk! heerlijk afsluiting na een prachtige dag.